Tel: (0224) 443 62 40 - 41- 42 - | Faks: (0224) 443 62 43   Email: umutyalitim@umutyalitim.com.tr

AVRASYA TÜNELİ PROJESİ (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi)

İnşaatını,Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. ve SK Engineering & Construction Co.Ltd. Adi Ortaklığı İşletmesi

Yapı Merkezi ve SK E&C tarafından kurulan YMSK Ortak Girişiminin üstlendiği projede 

Asya ve Avrupa ilk kez deniz tabanının altından karayolu tüneliyle birleşecek

Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak. İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor. 

Proje kapsamında  yalıtım olarak kullanılan sistemlerin başında Sentetik PVC örtüler gelmekte, bunun yanında Bitümlü Membran, Su Tutucu bant, Enjeksiyon sistemleri olmak üzere bir çok sistem uygulanmaktadır.

Projenin Anadolu ve Avrupa yakalarında inşa edilecek olan Aç-Kapa olarak tabir edilen yapılarda 2mm kalınlıkta PVC Esaslı Sentetik örtüler tercih edilmekte, Bu örtüler özel sistemlerle üretilen ve Minimum 120 yıl dayanıklı olan ürünler arasından çeşitli testlerden geçilerek seçilmiş özel ürünlerdir, PVC örtülerde bir dezavantaj  olarak görülen betona yapışmama gibi durumlar için Türkiye’de bir eşi bulunmayan Kompartman sistemi ve enjeksiyon sistemleriyle desteklenmektedir.  Kompartman sistemi yapıyı belirli metrelerde bölmek suretiyle odacıklar oluşturularak olası gelecek su kaçaklarına karşı alanı minimuma indirmek amaçlanmıştır, Yapı soğuk derzlerine özel hortumlar döşenerek olası su kaçaklarına yapıya zarar vermeden müdahale edilmesi amaçlanmış ve çeşitli Enjeksiyon sistemleriyle donatılmıştır.

Operasyon Merkezi ve Trafo Merkezlerinde Bitüm esaslı 4mm kalınlıkta -20 kırılma noktasına sahip Membranlar kullanılmıştır, Isı yalıtımı olarak 32 kg/m3 yoğunlukta 5cm kalınlıkta XPS levhalar tercih edilmiştir.

Proje kapsamında Viyadük, Kavşak ve Yollarda Asfalt altında kullanılan yüksek  ısılara dayanıklı bitümlü membranlar tercih edilmiştir.

Projede Toplamda 70.000 m2 PVC Esaslı Sentetik Membran, 24.000 m2 4mm Bitümlü Membran ve 13.000 m2 Asfalt altı Bitümlü Membranlar kullanılmıştır.

Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilecek olan iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilecek olan bağlantı tünellerinden oluşurken Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta ise yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılacak. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilecek. Araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edilecek 

Tünel geçişi ve yol iyileştirme-genişletme çalışmaları, bütüncül bir yapıda araç trafiğini rahatlatacak. İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inerken güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak.

Proje kapsamında yalıtım olarak kullanılan sistemelerin başında Sentetik PVC örtüler gelmekte,bunu yanında Bitümlü membran,Su Tutucu bant,Enjeksiyon sistemleri olmak üzere bir çok sistem uygulanmaktadır.

Projenin Anadolu ve Avrupa yakalarında inşa edilecek olan Aç-Kapa olarak tabir edilen yapılarda 2mm kalınlıkta PVC Esaslı Sentetik örtüler tercih edilmekte,Bu örtüler özel sistemlerle üretilen ve Minimum 120 yıl dayanıklı olan ürünler arasından çeşitli testlerden geçilerek seçilmiş özel ürünlerdir, PVC örtülerde bir tezavantaj olarak görülen betona yapışmama gibi durumlar için Türkiye’de bir eşi bulunmayan Kompartman sistemi ve enjeksiyon sistemleriyle desteklenmektedir.  Kompartman sistemi yapıyı belirli metrelerde bölmek suretiyle odacıklar oluşturularak olası gelecek su kaçaklarına karşı alanı minimuma indirmek amaçlanmıştır, Yapı soğuk derzlerine özel hortumlar döşenerek olası su kaçaklarına yapıya zarar vermeden müdahale edilmesi amaçlanmış ve çeşitli Enjeksiyon sistemleriyle donatılmıştır.

Operasyon Merkezi ve Trafo Merkezlerinde Bitüm esaslı 4mm kalınlıkta -20 kırılma noktasına sahip Membranlar kullanılmıştır,Isı yalıtımı olarak 32 kg/m3 yoğunlukta 5cm kalınlıkta XPS levhalar tercih edilmiştir.

Proje kapsamında Viyadük,Kavşak ve Yollarda Asfalt altında kullanılan yüksek  ısılara dayanıklı bitümlü membranlar tercih edilmiştir.

Projede Toplamda 70.000 m2 PVC Esaslı Sentetik Membran, 24.000 m2 4mm Bitümlü Membran ve 13.000 m2 Asfalt altı Bitümlü Membranlar kullanılmıştır.

 

Avrasya Tünel Projesi

Tüm Hakkı Saklıdır

Umut Yalıtım, bu sitenin içeriğinin doğru ve güncel olması için gerekli çabayı gösterecektir. Ancak, sitenin içeriğine güvenilmesi sebebiyle doğabilecek zarar ve kayıplara ilişkin herhangi bir sorumluluk kabul etmemektedir. Bu sitedeki bazı bilgiler, Sitenin kullanıma sunulmasından sonra yapılmış olabilecek ürün değişiklikleri sebebiyle fiili durumu yansıtmayabilir. Sitede yer alan bazı ekipmanlar, sadece belirli ülkelerde bulunuyor ya da sadece ekstra ücret karşılığında sunuluyor olabilir. Umut Yalıtım, site içeriğini dilediği zaman değiştirme hakkını saklı tutmaktadır.

İletişim Detayları

Üçevler Mah. Nilüfer Ticaret Merkezi
56. Sokak No:80
Nilüfer / Bursa
Türkiye

Email: umutyalitim@umutyalitim.com.tr
Website: www.umutyalitim.com.tr

Firma Detayları

Umut Yalıtım Çatı Kaplama İnşaat Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi

Mersis No: 0892028258500010

Sicil No: 63083